Yeşilçam Günlüğü
“Türk sinemasının yüzeyini, dün olduğu gibi bugün de baştan başa kaplayan o kurşun rengi benliksizlik, kendi varoluş yasalarına bilinçsizce ve ahlâksızca sırt çevirmiş bir toplum yönetiminin, Türk toplumunun yakın tarihine ait kolektif bir aldanışın sefil sonucundan başka bir şey değildir.” diyen Ayşe Şasa, 1990 yılında Türk sineması üzerine Dergâh dergisinde yayımlanan yazılarının derlenmesiyle hazırlanan Yeşilçam Günlüğü'nde, sinemanın 60'lı yıllardan beri içine zorla itildiği yavan bir gerçekliğin kalıplarını çözmeye uğraşıyor. Türkiye'de sinemanın değişimine ve dönüşümüne göz atmak ve sorunların köküne inebilmek için, sanat ve özelde sinema üzerine, bütün bir medeniyet birikimini seferber ederek şümullü bir düşünme çabasına girişiyor.
Şasa'nın öne sürdüğü şekliyle Türk sineması, medeniyet birikimini gelenek ekseninde kullanmadığı sürece bir “hikmet sineması” oluşturmayacağı gibi “sentez” gerekçesiyle Doğu ile Batı'yı eklemleyen kof akımlarla da bir kuram oluşturamaz.
Yeşilçam Günlüğü, Türk sinemasının geçirdiği süreçleri derinlemesine ele alan bir metin olmasının yanı sıra ıstıraplı bir arayışın da öyküsü.
(Tanıtım Bülteninden)
- Açıklama
“Türk sinemasının yüzeyini, dün olduğu gibi bugün de baştan başa kaplayan o kurşun rengi benliksizlik, kendi varoluş yasalarına bilinçsizce ve ahlâksızca sırt çevirmiş bir toplum yönetiminin, Türk toplumunun yakın tarihine ait kolektif bir aldanışın sefil sonucundan başka bir şey değildir.” diyen Ayşe Şasa, 1990 yılında Türk sineması üzerine Dergâh dergisinde yayımlanan yazılarının derlenmesiyle hazırlanan Yeşilçam Günlüğü'nde, sinemanın 60'lı yıllardan beri içine zorla itildiği yavan bir gerçekliğin kalıplarını çözmeye uğraşıyor. Türkiye'de sinemanın değişimine ve dönüşümüne göz atmak ve sorunların köküne inebilmek için, sanat ve özelde sinema üzerine, bütün bir medeniyet birikimini seferber ederek şümullü bir düşünme çabasına girişiyor.
Şasa'nın öne sürdüğü şekliyle Türk sineması, medeniyet birikimini gelenek ekseninde kullanmadığı sürece bir “hikmet sineması” oluşturmayacağı gibi “sentez” gerekçesiyle Doğu ile Batı'yı eklemleyen kof akımlarla da bir kuram oluşturamaz.
Yeşilçam Günlüğü, Türk sinemasının geçirdiği süreçleri derinlemesine ele alan bir metin olmasının yanı sıra ıstıraplı bir arayışın da öyküsü.
(Tanıtım Bülteninden)
Stok Kodu:9786256999329Boyut:13,5 x 21Sayfa Sayısı:240Basım Tarihi:2022Kapak Türü:İnce KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,50267,34134,68345,76137,27623,31139,86915,83142,45QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,50267,34134,68345,76137,27623,31139,86915,83142,45Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,50267,34134,68345,76137,27623,31139,86915,83142,45Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,50267,34134,68345,76137,27623,31139,86915,83142,45Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,50267,34134,68345,76137,27623,31139,86915,83142,45Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,50267,34134,68345,76137,27623,31139,86915,83142,45Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim129,50129,502--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.